Menisin ihan pienelle kippuralle ja rakentaisin seinät ympärille, 

olisin niitä myöden jokaisessa nurkassa. Silmät on ikkunoissa. 
Olisin niin läsnä kuin mahdollista, mutta silti pelkkä leikkimökki.
 
(Tämä runo on kirjoitettu suoraan alitajunnasta. Yöpöydälläni on kalenteri, johon olen yöllä täydessä unessa tämän kummallisen lausevyyhdin kirjoittanut!)
 
Kirjoitin seuraavan vasteen uniminäni haamukirjoittelulle:
 
Haamukirjoittaja
 
Myönnän että on joitakin ajatuksia
joita kiellän kolmesti, useamminkin
sellaisia joita ei valon aikaan ole
mutta pimeyden siestassa pitävät juhlia
 
Aamuisin käy usein sillä tavalla
että sanoja vieraita esiintyy paperilla
minun kynästäni
minun kalenterissani
minun päivieni alla
muttei minun päästäni
 
Valverunoja vain kaivataan, kuule uniminä!
Jos haluan haamukirjoittajan
niin otan yhteyttä johonkin sellaiseen
joka ei kirjoita pelkkiä typeryyksiä.